G÷nderen Konu: ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badetlerin Amac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒  (Okunma sayřsř 3850 defa)

0 ▄ye ve 1 Ziyaretši konuyu incelemekte.

ăevrimdř■ř Bedevi

  • Tak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lan ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ye
  • ***
  • Ţleti: 131
  • Site puanř: 26
├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badet, Allah'a g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ân├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝lden isteyerek y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânelmek, tapmak, boyun e├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mek ve itaat etmek demektir. T├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žemizde kullan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lan kulluk etmek deyimi de ayn├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ anlam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lamaktad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badet, yarat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ kudret kar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda boyun b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝kmenin zirvesi ve O'na olan sevginin sonucu ve g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âstergesi olarak de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?erlendirilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? ve s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rf Allah i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin, Allah'├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ós├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve sadece Allah'a tahsis edilmesi gerekti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i belirtilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tir. Ger├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žekten de yaratan, ya├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?atan ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âld├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ren Allah'tan ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ka, ibadete l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬óy├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k olan bir varl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k yoktur. Hesap g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nde muhatap olunacak olan "Neye tapt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒z?" ve "Ne i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin ibadet ettiniz?" sorusunu insan daima hat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda tutmal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve bu d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nyada iken "Allah'a tap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yorum ve ibadeti Allah i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yorum" diyebilmeli, bunu g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nde hissedebilmelidir.
/>
/>Esasen din duygusu gibi, belki de onun do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?al bir gere├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i olarak ibadet ihtiyac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ da f├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒tr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬« ve do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ald├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░nsanl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k tarihi boyunca ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬že├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?itli dinler, insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n bu do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?al duygu ve ihtiyac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ger├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žekle├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tirece├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ik bi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žim ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ekiller ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âng├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lerdir. Bu ibadet formlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, dinin rit├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝elini yani ibadet ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬óyin merasimlerini olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turur. Dinlerin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âng├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ ibadet bi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žimleri, zaten do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?al olarak insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda var olan ibadet duygu ve ihtiyac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n belli form ve bi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žimlere kanalize edilmesi ve o yolla sergilenmesi ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?eklinde anla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nca; ibadetin esasen dinin bir emri olmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânce, f├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒trat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n gere├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i oldu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u, dolay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yla da mesele dinler a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan ele al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda ibadet ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ekillerinin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânem kazand├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âylenebilir.
/>
/>Kur'an'da ibadete ili├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?kin emirler, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ekil ve bi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žim olarak ibadete y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ânelik olmay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒p, b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝k ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝de ibadetin mahiyetine, ibadetin kime yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒laca├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na ve nas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l yap├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒laca├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âneliktir. Hz. Peygamber de s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz ve fiilleriyle, Kur'├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ón-├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ Ker├?┬?├?┬?├?┬?├?┬«m'de ad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ge├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žen ve ana ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?turulan ibadetlerin ayr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žimlemesini yapm├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>Do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?all├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve f├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒tr├?┬?├?┬?├?┬?├?┬« olu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u noktas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan bak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ld├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda, ibadet i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin ferdin ihtiyac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve e├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?itimi d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nda bir ama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž aramaya gerek bulunmamakla beraber, bireysel ve toplumsal motivasyon sa├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lamak, bireye moral dayan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k kazand├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rmak ve baz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ sosyal yararlar elde etmek gayesiyle ona birtak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m hikmetler ve faydalar atfedilebilir.
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badetlerin s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rf Allah'├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n emri oldu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin yerine getirilmesi gerekti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i ve emir varken de hikmet aramaya gerek bulunmad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ncesinde olan ve bu sebeple de ibadet i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin bir ama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž ve yarar aramaya gerek olmad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âyleyen bilginler bulunmakla birlikte, bilginlerin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u, insanlar taraf├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan bilinsin bilinmesin her emrin mutlaka bir hikmet ve maslahat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bulunaca├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âylemi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?lerdir. Bu bak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mdan emre muhatap olan ki├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?inin, o emri yerine getirirken ondaki maslahat ve yararlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, ne gibi ama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žlar g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âzetilmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? olabilece├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ini d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nmesi ve ondaki hikmetleri anlamaya ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ farkl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bir ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?uura ve farkl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ bir boyuta ta├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yabilir.
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badetin amac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zerinde d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝rken onu bir tek boyuta indirgemek uygun de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ildir. Bu hem ibadetin mahiyeti hem de bu ibadeti yerine getirenlerin bulunduklar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ mertebe ve seviye bak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ndan do├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ru de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ildir. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ bir seviyedeki insan i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin ibadetin amac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n, sadece imtihan ve deneme olmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ uygunken, ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ka bir seviye i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin ibadetin amac├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ nefsin terbiye edilmesi ve disiplin alt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na al├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nmas├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ yoluyla insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝kselmesi olabilmektedir. Belki daha ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝st bir seviye i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin ise Allah'a ibadet, b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n bu ama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝st├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nde ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âtesinde g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ân├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ller i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝st├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n bir haz, bir zevk ve bir nimet, ruhlar i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin bir vuslat; k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒saca insan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n mutlulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?u olacakt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. Mesel├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ó Hz. Peygamber'in "Benim mutlulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?um namazdad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r" s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝, namaz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âneminin yan├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ra, Res├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╗lullah'├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n namaza atfetti├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i anlam├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ da g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âstermektedir. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nk├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ ibadeti en ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝st d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝zey duygu yo├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unlu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?unda ifa eden Hz. Peygamber i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin namaz, y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ce yarat├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒c├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ile bir bulu├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ma ve O'nun huzurunda m├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬óc├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ót haline d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ân├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mektedir.
/>
/>├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badetlere ili├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?kin h├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝k├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝mler, tabiatlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ icab├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?meye pek a├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒k olmad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒klar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žin, ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âteden beri genel kabul g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âren ibadet uygulamalar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒, "├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ža├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a uydurma ve kolayla├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?t├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rma" ad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yla de├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?tirmeye ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?mak, fayda yerine zarar vermekte ve insanlar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n dine ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒klar├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ ve samimiyetlerini zedelemekte ve sarsmaktad├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r. ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬░badetler, her ne kadar bizzat ama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž olmay├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒p ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âz itibariyle y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ksek ama├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žlara basamak niteli├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?inde ise de, dine ba├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒l├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n ve bir anlamda dindarl├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒n d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?a yans├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒yan bir g├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Âstergesi mesabesindedir. Bu bak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mdan sosyo-ekonomik y├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ân├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝ bulunan zek├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ót bir tarafa b├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒lacak olursa namaz, oru├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž ve hac gibi ibadetlerde bi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žim ve ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?ekli ikinci plana iterek, on d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬Ârt as├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒rd├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝le s├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝z├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝le gelen genel kabul├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝n d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒na ├?┬?├?┬?├?┬?├?┬ž├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒kmak bir├?┬?├?┬?├?┬?├?┬žok bak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒mdan sak├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒ncal├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒d├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r.
/>
/>Kaynak
/>

/>Deccal Geldi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬?i Zaman T├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝m Yahudiler ve O Lanetlenmi├?┬?├?┬?├?┬?├?┬? Mel'un D├?┬?├?┬?├?┬?├?┬╝nyadan Kaz├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒nacakt├?┬?├?┬?├?┬?├?┬▒r !!!
/>
/>
/>E(A)LLAHU EKBERR
/>
/>
/>أنا أحبّ الله
/>رأي هذا: الله فقط واحدة ونحن  كول
/>ه إوب دائما يأخذني إلى يصحّ طريق.

/>

Seo4Smf Tagleri:
 


Facebook Comments